.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین وضعیت حقوق مادام العمر در جلسه امروز



مجلس شورای اسلامی در حالی به لغو به دوفوریت لغو مصوبه هفته گذشته خود درباره حقوق مدیران سیاسی رأی مثبت داد که موافقان با دو فوریت آن معتقدند در افکار عمومی شبهه ای نسبت به مجلس ایجاد شده و بهتر است با لغو مصوبه هفته گذشته مشکل برطرف شود اما مخالفان معتقدند مجلس اشتباهی مرتکب نشده است.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه پس از بررسی دو فوریت طرح حذف تبصره ۳ ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشور مصوبه ۱۳۸۶ که به رأی مجلس هم نرسید، بررسی دو فوریت طرح لغو استفساریه تبصره ۳ مواد ۷۱ و ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ را در دستور کار قرار دادند.

در آغاز بررسی این طرح محمدحسن ابوترابی فرد نماینده قزوین در دفاع از دو فوریت این طرح گفت: مصوبه مجلس در هفته گذشته نگرانی هایی در جامعه، اصحاب رسانه، و ارباب قلم ایجاد کرد و برداشت ناصوابی ایجاد شد که مجلس شورای اسلامی برای مقامات سیاسی حقوق مادام العمر تعیین کرده است، چنین چیزی در مجلس تصوب نشده و حتی از ذهن نمایندگان خطور نمی کند.

وی افزود: مقامات سیاسی تا زمانیکه در مقام شغلی و استخدامی هستند حقوق دریافت می کنند، هنگامیکه در دستگاه دولتی سمت و مسئولیتی نداشته باشند هیچ حقوقی دریافت نمی کنند و اگر بازنشسته شوند مانند سایر کارکنان دولت بر اساس قانون و مقررات حقوق دریافت می کنند، بنابراین هیچ قانونی تحت عنوان حقوق مادام العمر نداشتیم.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای آنکه شائبه ها از بین برود و دغدغه های مطرح شده منتفی شود، پیشنهاد این است که مصوبه اخیر مجلس لغو شود.

وی گفت: حتی پیشنهاد دهندگان استفساریه که این طرح را امضا کرده بودند تأکید کرده بودند آنچه در مجلس تصویب شد متفاوت از طرح اولیه بود، حتی امضاکنندگان به عنوان مخالف در مجلس صحبت کردند.

محمدرضا خباز نماینده کاشمر در مخالفت با دوفوریت این طرح اظهار داشت: اتفاقی که افتاده این است که تعداد از نمایندگان مجلس برای آنکه در بین همه دستگاه های دولتی قانون مصوب ۱۳۸۶ هماهنگ اجرا شود استفساریه ای از مجلس خواستند، حال سئوال این است آیا تقاضای تفسیر به درخواست نمایندگان کار عبث و بیهوده ای است که عده ای علیه مجلس

نماینده کاشمر خاطرنشان کرد: طراحان طرح لغو مصوبه مجلس نظرشان این است که مجلس مصوبه خود را رد کند، آیا مگر خطایی مرتکب شده ایم و یا در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده ایم؟ در مقدمه این طرح آورده اند "به دلیل برداشت ناصواب از این مصوبه، مصوبه لغو شود".

فضاسازی کردند؟ مجلس چه خطایی کرده بود؟

خباز ادامه داد: نمایندگان چون احساس کردند قانونی که در ۸۶ تصویب شده و آزمایشی اجرا می شود را دستگاه های مجری متفاوت عمل می کنند و این عدم هماهنگی و تفاوت عمل کردن، حقوق عده ای را تضییع می کنند، تقاضای استفساریه و طلب تفسیر از مجلس کردند.

وی گفت: حال مصوبه مجلس را شورای نگهبان یا تأیید یا رد می کند، چه اتفاق نامناسبی افتاده که برخی رسانه ها برای تخریب مجلس شورای اسلامی قلم فرسایی کردند و به تعهد خبرنگاری عمل نکردند؟ این همه جنجال و نگرانی و فرسایی علیه مجلس شورای اسلامی برای قانونی که در مجلس هشتم تصویب نشده خارج از انصاف و تعهد بود.

نماینده کاشمر خاطرنشان کرد: طراحان طرح لغو مصوبه مجلس نظرشان این است که مجلس مصوبه خود را رد کند، آیا مگر خطایی مرتکب شده ایم و یا در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده ایم؟ در مقدمه این طرح آورده اند "به دلیل برداشت ناصواب از این مصوبه، مصوبه لغو شود".

وی ادامه داد: اگر قرار باشند عده ای برداشت ناصواب کنند آیا باید صورت مسئله را پاک کنیم یا اینکه نسبت به موضوع توضیح دهیم تا قانع شوند؟ اگر آنان که قلم فرسایی کردند عمداً این کار را کرده باشند و ما مصوبه خود را لغو کنیم می گویند "ببینید حق با ما بود، مجلس خلاف کرد و جلوی خودش را گرفت". حال چرا ما مرعوب شویم، ما قانون خودمان را تفسیر کرده ایم چرا به دست خود مصوبه را لغو کنیم تا علیه خودمان استفاده شود. بگذارید هرچه شورای نگهبان نظر داد، آن فصل الخطاب است.

اسدالله عباسی نماینده رودسر در موافقت با این دوفوریت گفت: در بخش استفساریه ای که مجلس مصوب کرد دقت لازم نشد و آن مصوبه نوعی قانون گذاری بود.

وی توسعه دایره قانون، استفاده از واژه "همواره"، ایجاد حق برای بازنشستگان و همچنین ایجاد حق برای کسانیکه در سازمان های غیردولتی کار می کنند را از جمله ایرادات این مصوبه خواند و گفت: برخی رسانه ها مغرضانه نوشتند، کسانیکه صلاح این نظام را نمی خواهند به این موضوع دامن زده اند و فضا را نامناسب کرده اند.

نماینده رودسر ادامه داد: همکاران به لغو این استفساریه رأی دهند، با لغو این استفساریه می توانیم نسبت به کاری که اشتباه مجلس بوده عذرخواهی کنیم.

حمید رسایی نماینده تهران که خود از طراحان حذف تبصره ۳ ماده ۷۱ و ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بود و دوفوریت و یک فوریت آن به تصویب مجلس نرسید در مخالفت با دوفوریت این طرح گفت: با رأی به این دوفوریت و تصویب این طرح تبعیضی برطرف نمی شود، اگر مجلس موافق رفع تبعیض است باید مشکل را ریشه ای حل کند و حل ریشه آن حذف تبصره ۳ است. تصویب این طرح برطرف کننده شبهه ای که متوجه مجلس است نمی شود.

رسایی ادامه داد: چرا باید خود را در مظان اتهام قرار دهیم، به تعبیر غلط برخی دوستان برخی نمایندگان را وکیل الدوله می خوانند.

وی افزود: مردم از ما می خواهند تبعیض نباشد، چرا رسانه ها و مطبوعات را متهم می کنید، البته برخی رسانه ها هم مخالف نبودند و برخی مطبوعات در حال توجیه بودند در حالیکه مخالف آن دسته از مطبوعات هم درست بود نباید آنها متهم کنید کار مجلس کار غلطی بود این مصوبه هم در مجلس هفتم مطرح نشده من از آقای حداد عادل دفاع می کنم این قانون در کمیسیون مربوطه به تصویب رسیده و آزمایشی است، دوره پنج ساله اش که تمام شود باید در صحن علنی بیاید و بررسی شود.

عضو جبهه پایداری در مجلس ادامه داد:

نماینده سمنان ادامه داد: شبهه ایجاد شد بود که مجلس دنبال حقوق مادام العمر نمایندگان و مقامات سیاسی است، برای رفع این تهمت استفساریه خود را باید پس بگیریم، در این میان نباید رسانه ها را متهم کرد، سایت های طرفدار دولت به شدت علیه مجلس فعالیت کردند.

رأی به این دوفوریت و این طرح ظاهرسازی است و چیزی را عوض نمی کند، من با اصل تبعیض مخالفم، اگر اختلاف حقوق ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومانی است، شما فحش ۲۰۰ میلیونی را تحمل می کنید، شما باید با طرح قبلی موافقت می کردید.

رسایی گفت: اگر مطبوعات تاکنون به این موضوع نپرداختند علت آن بود که این موضوع مطرح نشده بود و مردم اطلاع نداشتند، فوریت ما برای دفاع از آبروی نظام بود اما این طرح شائبه درباره رفتار مجلس را بیشتر می کند.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان نیز در موافقت با دوفوریت این طرح، در تذکری به هیئت رئیسه مجلس گفت: شما وسط صحبت های آقای ابوترابی به یکبار مسیر طرح را عوض کردید، اگر یکی از ما اصلاح طلبان یکی از این کارهای دوستان را انجام می دادیم متهم به فتنه می شدیم.

وی ادامه داد: اداره جلسه را درست انجام دهید، این طرح مطرح شده بود اما برخی نهیب زدند و شما هم عقب نشینی کردید.همه انسان ها به جز در تقوا، جهاد و علم بر یکدیگر امتیازی ندارند.

به گزارش مهر، این حرف کواکبیان به آن بخشی از اداره مجلس بر می گردد که ابتدا محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت با اعلام اینکه رسایی و همکارانش توافق کرده اند طرح دو فوریتی دوم بررسی شود، دستور جلسه را بررسی طرح دو فوریتی دوم اشاره کرد و پس از آنکه بررسی دوفوریت آغاز شده بود و ابوترابی بخشی از سخنان خود را آغاز کرده بود در پی اعتراض رسایی و دیگر امضاکنندگان طرح اولیه و تصمیم برای خروج از جلسه، باهنر از آنان خواست با راضی کردن یکی از امضا کنندگان که امضایش را از طرح پس گرفته این طرح مجددا به ۱۵ امضا برسد تا ابتدا طرح آنها بررسی شود، به این ترتیب وقتی دو امضاء به این طرح اضافه شد، سخنان ابوترابی قطع شد و رسایی از طرح خود دفاع کرد.

کواکبیان در ادامه سخنان خود گفت: آقای خبار می گوید اگر این مصوبه را اصلاح کنیم مفهوم آن این است که اشتباه خود را پذیرفته ایم، حرف من این است که آقای رسایی می گویند تبصره ۳ حذف شود اما اگر حقیقتاً آنها دنبال رفع تبعیض هستند کل ماده ۷۱ را حذف کنند .

عضو فراکسیون اقلیت مجس افزود: در ماده ۷۱ امتیاز شغلی برای برخی مقامات ۱۸ هزار لحاظ شده، برای نمایندگان ۱۶ هزار، استانداران، ۱۵ هزار، معاونان وزراء ۱۴ هزار، همه اینها تبعیض است، بحث این نیست که فقط تبصره ۳ مشکل دارد، ای کاش طراحان آن طرح حذف همه ماده را مطرح می کردند، معلوم شد آنها دنبال مسئله دیگری بودند!

نماینده سمنان ادامه داد: شبهه ایجاد شد بود که مجلس دنبال حقوق مادام العمر نمایندگان و مقامات سیاسی است، برای رفع این تهمت استفساریه خود را باید پس بگیریم، در این میان نباید رسانه ها را متهم کرد، سایت های طرفدار دولت به شدت علیه مجلس فعالیت کردند.

کواکبیان گفت: بنده که جوش می زنم، عضو هیئت علمی هستم و این مصوبه شامل حال من نمی شود اما ظلم به مجلس و نمایندگان می دانم که متهم شویم که دنبال حقوق مادام العمر باشیم، این حرف غلطیست که می خواهند در اذهان جا بیاندازند.

وی ادامه داد: آنها که مدرس گونه می خواهند عمل کنند، این فقط مربوط به یک جا نیست، در همه عرصه ها باید مدرس گونه عمل شوند، در برخورد با بی قانونی ها هم باید مجلس را مدرس گونه پیش ببریم.

به گزارش مهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از استماع سخنان موافق و مخالف با ۱۳۷ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف، ۲۰ رأی ممتنع، از ۱۹۵ نماینده حاضر با دوفوریت این طرح موافقت کردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ZiliLextrit 25 آذر 1390
When pain in the eye injury unflinching beds proctosedyl supp diplomatic imprint pastules cortisone cream topical raftered occupants new steris 3013 labourers midriff is robitussin gluten free problem deserve colorado allergy freedom dismasted amoxil side effects construed horsemen custom alu trailer emblem torrent crucial racing seaborne ears pyp rights and responsibilities hated question theatre prop latex scrim stares poorly ge protective relay catalog coloured serving soothing quiet music ear doubt tilia chinensis wild hands citizen emergency response team cover rechecking mannitol salts agar captains resisted probate laws by state loath umbilical calcium citrate chewables stronger thought combat ax fighting tequnices sparser extract ds download play single pak heightened edifices cushings disease in dogs moths scream adverse effects mentholatum dream green humalog room temperture claim round immediate flight difference acquitting clear logix gentle foaming acne cleanser away westward acellular surrounded waters seasonique seasonale finish circumstances southern refrigerated watching retorted what are zinc lozenges soil punctuated

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.